Dagplejen

Gentofte kommunale dagpleje består af ca. 15 dagplejere, som er fordelt i kommunen. I dagplejehjemmet er der indmeldt op til fire børn i alderen seks måneder til tre år.

I Dagplejen vægter vi omsorgen for det enkelte barn i et trygt lærings- og udviklingsmiljø, der understøtter barnets potentiale for et godt børneliv. Den pædagogiske praksis i Dagplejen er også kendetegnet ved medinddragelse i praktiske gøremål og fokus på rutinesituationer som pædagogisk læringsrum. Dette underbygges gennem et tæt samarbejde mellem forældre og dagplejere.

En fast dag om ugen mødes dagplejeren og børnene med resten af legestuegruppen i legestuen, som er beliggende i samme hus som gæstehuset. Herved bliver børnene præsenteret for større børnegrupper og differentieret fællesskaber. Derudover giver det afveksling i hverdagen både for børn og voksne, samt mulighed for pædagogiske tiltag på tværs af børnegrupperne.

Når dagplejeren er fraværende tilbydes der en plads enten i Dagplejehuset Kirsebærgården eller hos en anden dagplejer.

Der kan bookes en plads hos den enkelte dagplejere via BørneGenvej - digitale pladsanvisning.

Det er som udgangspunkt ikke muligt at besøge dagplejere inden eventuel indmelding. Dette er af hensyn til børn og dagplejere. Det er muligt, efter aftale med ledelsen, at besøge Dagplejehuset Kirsebærgården.